24. Specialfall

<< Föregående   |   Nästa >>

Rubriken låter mer märkvärdigt än vad den faktiskt är. Det som avses är sådant där spelarna utan undantag kommer att fråga dig för att de inte förstår.

  • Dubblat kontrakt
  • Rundpass

Dubblat kontrakt

Typfallet är att spelarna matar in kontrakt och spelförare och sedan frågar dig hur de får in dubblingen. Då kan du berätta för dem att de måste mata in dubblingen innan de väljer spelförare. Gör så här:

  • Tryck på CANCEL för att ta bort spelföraren
  • Tryck på det stora röda X för att mata in dubblingen
  • Välj spelförare igen

Rundpass

”Vad gör vi nu?” brukar frågan vara när det har blivit rundpass. Gör så här:

  • Tryck OK för att slå på terminalen
  • Tryck OK för att bekräfta bricknummer
  • Tryck på knappen K som har PASS infällt i grön färg med dålig kontrast mot den grå bakgrunden
  • Tryck OK för att gå till verifiering av resultat

<< Föregående   |   Nästa >>

  1. Packa upp lådan och kom igång
  2. Hämta Bridgemate-programmet
  3. Koppla in servern i din dator
  4. Starta Bridgemate-programmet
  5. Byt språk till svenska
  6. Hämta firmware till servern och terminalerna
  7. Programmera servern
  8. Programmera terminalerna
  9. Ställ in bordsnummer
  10. Aktivera kodlås på terminalerna
  11. Grundinställningar i Ruter
  12. … Mata in utspel?
  13. … Mata in medlemsnummer och visa namn?
  14. … Visa brickresultat från andra bord efter spelad bricka?
  15. … Visa nästa bordsplacering i slutet av ronden?
  16. Starta tävling och använd Bridgemate direkt efter Stäng förberedelser
  17. Nu kan du börja använda terminalerna
  18. Tryck på OK om ingenting händer
  19. Mata in medlemsnummer
  20. Mata in kontrakt och resultat
  21. Tryck på GODKÄN för att godkänna inmatningen
  22. Tryck på ROND för att se rondens resultat
  23. ROND-knapp i stället för GODKÄN-knapp
  24. Specialfall
  25. Ta bort felaktiga resultat
  26. Mata in domslut
  27. Importera namn i Ruter
  28. Importera resultat i Ruter
  29. Ändra resultat i Ruter