Jag undrar om någon vet när man kommer kunna se hur de olika Semifinalerna ser ut till SM Lag.
Jag tänker på vilka lag som kommer spela på vilka orter i Semin.
Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund
Jag undrar om någon vet när man kommer kunna se hur de olika Semifinalerna ser ut till SM Lag.
Jag tänker på vilka lag som kommer spela på vilka orter i Semin.
Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund
Förbundet
Kontakt
Stadgar
Kansli
Styrelsen
Kommittéer
Tidningen Bridge
Klubb & distrikt
Sök klubb
Välj distrikt
Bridgekurs
Funktionärsutbildning
Rekryteringskedjan
Medlem
Sök medlem
Mina sidor
Medlemskap
Byte av klubb
Junior
MK
Populära sidor
Forum
Spelprogram
Nyheter i listform
Gamla hemsidan
Syskon
Budproblemet
Tävling
Mina tävlingar
Regler och dokument
Bridgefestivalen
Mindre rutinerade
Simultan
Ruter
Internationellt
Internationellt
Landslag
WBF World Bridge
EBL European Bridge
NBU Nordisk Bridge
SM Par
Open
Dam
Veteran
Mixed
Junior
Nybörjare
Hcp 30+
Lagtävling
Allsvenskan
Svenska Cupen
Chairman’s Cup
SM Lag Open
… Veteran
… Mixed
… Junior
Första förutsättningen är att distrikten spelat färdigt, sista speldag är på söndag. Lagen har ombetts välja sina semifinalorter senast på söndag, så gissningsvis är det rätt hög prio på det på måndag för SBF staben.
19:e mars står det att det skall publiceras
Ambitionen verkar vara att ha det klart på tisdag, se Nyhet SM-lag semi.
Innan dess återstår ett digert jobb att i förekommande fall korrigera ner de preliminära deltagarsiffrorna samt fördela om semifinalplatser från de distrikt som inte lyckas fylla sina tilldelade kvoter, se Preliminär finalplatsfördelning.
Vi får väl se hur väl det lyckas
ok, tack.
Jag trodde att förra helgen var sista helgen.
Lycka till med bridgen
/Mikael Westerlund
Är det bristande geografi kunskaper på förbundet. eller lägger man ner för mycket jobb tidigt (och de korrigeringar med det verkliga utfallet, blir omöjliga) ?
Hur kan man anse att en lämplig semifinalsort är Malmö för Dalarna ?
Lämplighetsrangering borde vara:
1 Örebro
2 Västerås
3 Stockholm (lättare att åka till )
4 Bollnäs
5 Linköping
6 Göteborg
Malmö skulle komma väldigt långt ner på min lista (även om södra Sverige är lättare att ta sig till än Norra)
I och med denna tilldelning (tolkar jag det som att det är helt utan betydelse vilken geografisk placering distriktet har)
Kan man inte införa en chans att få välja orter: (om det baseras på föregående års placering, eller om man inför en kvaltävling eller simultan är utan beydelse. Vill ha en sportslig chans att kunna påverka vilken semifinalsort man kan kvala från.
Alternativt ha tydliga regler för hur fördelningen går till!
Måste instämma med Eric här. Vad hände med Malmö-heatet? När den lades upp utan lag är jag helt säker på att det INTE stod ”Dalarna”, utan Västergötlands BF.
Att skicka Dalarna till Malmö samtidigt som Skåne åker till Linköping ser ytterst tveksamt ut.
Likaledes är det illa om förutsättningarna plötsligt förändras utan förvarning.
Det är sannolikt fråga om platser som distrikt inte lyckats fylla. Västergötland har t.ex. bara fyllt fyra av sina sju platser. Det som händer då är dessa platserna delas ut till andra distrikt i turordning.
Korrekt analyserat av Björn.
När det är avhopp får man överta det avhoppade lagets plats, man gör inte om fördelningen.
Tre avhopp har förekommit, från Västergötland.
Lite som skidsprint tufft i heat 1 i Stockholm
kanske skulle 2 och 3 plats gå vidare som lucky losers
Ser bla det sämsta laget från uppland och det 8e och 9e från stockholm, så 3 spögäng finns det i alla fall. Vill man ha enklare heat får man väl kvala bättre.
Metoden att dela ut platserna som återlämnas av distrikt är lite knepig.
Dom vakanta platserna borde gå till lagen som har spelat bäst(högst kvot) i kvalet/Dm finalerna.
Som det är nu kan den som hamnar sist i DM finalen få platsen till semi när platsen delas ut till ett distrikt.
Jag vill kunna se vem som spelar i lagen, vem skall tex resa Magnus Eriksson i lag Alex?
Alex
Tack! Konstigt att det kommer upp där men inte när man tittar på semifinallagen.
Det är lagkaptenerna som lägger in sina lagmedlemmar till semifinalen. Det behöver inte alltid vara samma som har spelat i DM-kvalet.
Får man byta ut lagmedlemmar efter DM kvalet?
Ja, men inte om man redan använt 6 spelare. Man får alltså komplettera laget upp till 6 spelare, och då ”sparka ut” 1-2 som deltagit i DM om man så önskar. Har man varit 7-8 i DM måste man bestämma sig före semin vilka 6 som spelar vidare.